Friday, July 5, 2019

Lego cake by Bakedbyin

Alhamdulillah.. Kek kali ni adalah untuk anak sulong kesayangan saya. 

Kebetulan kat sekolah ada majlis konvo, jadi cikgu kata nak buat sekali sambutan majlis hari jadi anak-anak bulan November & December. 

Saya pun dah lama teringin nak buat kek 2 tingkat lagi. Rasanya dah lama tak dapat tempahan kek 2 tingkat. Jadi, untuk kek hari jadi abam firas, saya buat kek 2 tingkat. 

Tingkat pertama adalah kek moist chocolate dengan chocolate ganache. Atas pula kek moist chocolate dengan swiss meringue buttercream. Frosting guna swiss meringue buttercream sebab saya lebih sukakan rasanya dari guna basic buttercream atau fresh cream. 

Dalam cake saya ada letakkan candy berwarna-warni. Jadi bila kek dipotong, candy akan melimpah keluar. Tapi sebab kelam kabut masa majlis, saya tak ambil pun gambar. Yang penting abam firas dan kawan-kawan teruja.. 

Kek ni saya hias guna lego construction beli di kedai ECO rm2.10 sahaja dan dihiasi dengan fondant lego. 

Happy 6th Birthday Abam Firas Iman.. 




No comments: